Viialan teatteriin turvallisesti

16.10.2020

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Esitykset teatterilla ovat käynnistyneet pitkän koronakevään ja kesän jälkeen. Koronaa ei vieläkään ole selätetty, mutta olemme tehneet paljon toimenpiteitä jotta teatterikäynti niin katsojille kuin harrastajille olisi mahdollisimman turvallinen.

Kevään 2020 aikana teimme WHO:n viralliset koulutukset tapahtumanjärjestäjille, joista saimme hyviä työkaluja turvalliseen teatteritoimintaan.

Viialan teatterissa on tehty esim seuraavaa:

• katsomo on numeroitu ( näin takaamme meidän kokoisessa katsomossa parhaiten turvavälit)
  • panostamme digitaaliseen lipunmyyntiin, näin vältämme teatterilla jonojen syntymisen sekä lähikontaktit
  • teatterin siivous: teatteriin on ruskutettu airCide pitkävaikutteinen desifiointiaine. Tämän lisäksi teatterin puhdistusaineet vaihdettiin THL:n suosittelemiin aineisiin.
  • esitystilanteissa henkilökunta lipunmyynnissä ja kaviossa käyttää suojamaskeja
  • saimme teatterille kosketusvapaita käsidesi-annostelijoita
  • panostamme yleisön informointiin
    - internet-sivut
    - sosiaalinen media
    - sähköpostit teatteriin saapuvulle n. päivää ennen esitystä
    - opastitaulut teatterilla
    - projisointi ennen esityksen alkua
    - kuulutukset teatterilla
  • vahva suositus yleisölle käyttää kasvomaskeja
  • jatkuva tilanteen seuranta
  • omavalvonta
  • yhteistyö pirkamnaan sairaanhoitoiirin ja AVI:n knassa

Tervetuloa turvallisesti Viialan teatteriin!

Lue Turvallisesti teatteriin sivumme tästä