Kohti kevättä 2021

6.2.2021

Viialan teatteri valmistuu koronarajoitusten keskellä kevään ensi-iltaan. Luvassa on naurun turbulenssejä, kun teatteri tuo näyttämölle suositun ranskalaisen bulevardikomedian Lentävät morsiamet. Marc Camolletin kirjoittama näytelmä on eniten esitetty ranskalainen komedia.

Toivomme todella, että koronarajoitukset lieventyvät maaliskuussa, jotta suunniteltu ensi-ilta 19.3.2021 voidaan toteuttaa. Tämä olisi Viialan teatterille todella tärkeää, jotta toimintamme voi jatkua teatteritilassamme myös jatkossa.

Olemme olleet todella tyytyväisiä omaan teatteritilaamme, jonka 2000-luvun alussa ostimme itsellemme. Tämä korona-aika on tuonut täysin uudet haasteet tilan yläpidossa. Teatterin tuloista noin 96% tulee esitystoiminnasta ja loput avustuksina. Vuoden 2020 aikana saimme tuloja ainoastaan tammikuun sekä loka-marraskuun esityksistä eli noin 1/3 vähemmän kuin normaalivuotena.

Lentävät morsiamet näytelmä on valmiina ensi-iltaansa kunhan vain yhteiskunta aukeaa sen verran että esitystoiminta on turvallista järjestää niin näyttelijöille kuin katsojillekin.

Myös tänä keväänä on tärkeää pitää huoli läheisistämme, haastammekin nyt kaikki olemaan yhteydessä mahdollisimman moneen ystävää, tuttavaan, sukulaiseen!

Nähdään teatterissa!